Robotyka

Zajęcia z klocków konstrukcyjnych pozwalają rozwinąć widzenie przestrzenne, stymulują dziecko do użycia wyobraźni, samodzielnego odkrywania i szukania rozwiązań, zastanawiania się, wypróbowywania. Dziecko uczy się przewidywać rezultaty swoich poczynań, może dać upust swojej pomysłowości i kreatywności w tworzeniu własnych konstrukcji. Zajęcia wspierają rozwój kreatywnego myślenia i budują relacje społeczne. To zajęcia, które rozwijają twórczy i intelektualny potencjał dzieci, zdolność logicznego i abstrakcyjnego myślenia, a także wyobraźnię przestrzenną. Zajęcia są idealnym sposobem dla dzieci do poznawania świata wokół nich, to praktyczna strona nauk ścisłych. W zabawie dzieci zdobywają wiedzę o otaczającym je świecie.

Układanie klocków rozwija koncentrację uwagi, pamięć wzrokową, wspomaga doskonalenie funkcji wzrokowo-przestrzennych oraz koordynację wzrokowo-ruchową.

 

Program zajęć z klocków konstrukcyjnych
 

  1. Ogólne założenia zajęć z klocków konstrukcyjnych:
  1. zajęcia odbywają się raz w tygodniu,
  2. czas zajęć dla grupy – 30 minut,
  3. na każdych zajęciach dzieci budują inny model z klocków konstrukcyjnych,
  4. w ciągu całego roku przedszkolnego na początku każdego spotkania stosowane jest przypomnienie zasad działania ostatnio zbudowanej konstrukcji,
  5. na końcu zajęć dzieci mają możliwość zmieniania, przebudowywania, rozbudowywania modeli z klocków, celem rozwijania inwencji twórczej.

Zajęcia prowadzone są raz w tygodniu w trybie ciągłym z pominięciem dni ustawowo wolnych od pracy. Zajęcia prowadzi 2 trenerów.